Oldal kiválasztása

A Keresőmarketing tagozat 2020-as tervei

2019. november 19-én reggel a Google budapesti irodájában tartottuk meg a Keresőmarketing tagozat alapító ülését. A találkozó előtt két nappal küldtem el a tagozatban résztvevőknek a tagozatvezetői pályázatomat, mert az egyik fontos napirendi pontunknak a vezetőválasztást határoztuk meg. A pályázatom központi eleme a 2020-as év két fő projektje volt.

Informálisan számos egyeztetést tartottunk korábban és egy szakmai kutatási projektet is végigvittünk közösen. Mégis ez volt az első hivatalos alkalom, amikor már nem csak az általános terveket vitattuk meg, hanem a hosszú távú munka alapköveit és irányait is le kellett fektetnünk.

A másfél órásra tervezett találkozó végül bő két óra után ért véget, a visszajelzések alapján a résztvevők megelégedésével.

Az első és legfontosabb célunk, amiben maximális volt az egyetértés a megelőző beszélgetésekben is, az az edukáció. Ehhez két fő irányvonalat határoztunk meg 2020-ra és az előttünk álló évekre:

  • A tagozat közös erővel, az összes résztvevő ügynökség bevonásával egy általános edukációs projektet indít keresőmarketing témában. Ennek célcsoportja minden olyan hazai vállalkozás vezetője vagy tulajdonosa, a szakmában aktív marketing szakember és fiatal pályakezdő, aki még csupán érdeklődik vagy már aktívan használja a keresőmarketing eszközeit.
  • Létrehozunk egy tantermi oktatást, aminek kiemelt célja az utánpótlás képzés. Ehhez minden résztvevő tag delegál oktatót, így a hallgatók tudása széles körű, minden fő területet érintő, mégis keresőmarketing specifikus. A képzésben való részvétel limitált, költségtérítéses és ösztöndíjas konstrukcióban lesz elérhető. Amennyiben a piac pozitívan fogadja, a kezdő képzési program mellett később 2021-ben egy középhaladó tematikát is összeállítunk.

Ezeken kívül számos további tervünk van a következő évekre vonatkozóan, azonban szeretnénk elkerülni azt a hibát, hogy egyszerre túl sokat akarunk. Ezt a két fő projektet a lehető legmagasabb minőségben akarjuk megvalósítani, amihez az erőforrásaink összpontosítására van szükség.

Köszönöm a tagok belém vetett bizalmát és azt hogy elfogadták a pályázatomat! Igyekszem minden tekintetben megfelelni a tagozat vezetésével járó feladatoknak, felelősen és együtt, közösen építeni a hazai online marketing szakma ezen specifikus területét.

Minden hasonló gondolkodású ügynökséget és szabadúszó szakembert szeretettel várunk a tagozatban!

Bay Áron

A DIMSZ Keresőmarketing tagozatának vezetője, PPC Pro társalapítója és az Exact Match ügyvezetője